Recente Blogs
De markt van muziek op de mobiele telefoon is begonnen met de monofone ringtones welke kort daarop werden opgevolgd door de polyfone ringtones. Echter niet heel veel later kwamen de truetones op de markt. De truetone is in principe hetzelfde als een realtone, wat wil zeggen dat het een ringtone is welke is gecodeerd als een mp3, AAC of een WMA bestand. Dit zijn allemaal bestandstypen welke muziek af kunnen spelen. De truetones werden in korte tijd razend populair en bliezen de polyfone ringtones in korte tijd van de markt. Halverwege het jaar 2006 zijn de truetones of realtones goed voor maar liefst 76% van de totale besteding van consumenten aan mobiele uitgaven.
Er zijn verschillende redenen waarom mensen geld uitgeven aan muziek welke op hun mobiele telefoon kan worden afgespeeld. Waar wordt gedacht dat de aankopen voornamelijk worden gedaan om de telefoon te personaliseren is dit bij lange na niet altijd het geval. Gebleken is dat consumenten vaak aankopen doen om hun personaliteit te uiten naar andere mensen. De soort muziek welke zij op hun mobiel hebben is dus een vorm van zelfexpressie.
Naast de personalisatie en zelfexpressie welke truetones kunnen opwekken bij de consumenten is het ook goed voor de artiesten van de nummers. Doordat de tones zo vaak worden geluisterd en bekend worden bij de consumenten worden de artiesten ook bekender en verkopen meer albums. Door de bekendheid van de truetones is het in sommige gevallen zelfs zo dat artiesten hun nummer eerst als truetone uitbrengen en vervolgens pas als single. Een bekend voorbeeld van een artiest wie dit heeft gedaan is Madonna welke haar nummer “Hung Up” als true tone uitbracht.